30 dagen retourrecht

U kunt uw artikelen tot 30 dagen na aankoop retourneren. Als u het artikel wilt ruilen of het artikel om een andere reden wilt retourneren, moet u dit retourformulier invullen en de instructies volgen. Als u een nieuw artikel wilt, moet u een nieuwe bestelling indienen.

Zodra we het geretourneerde artikel hebben ontvangen en verwerkt, zullen we het aankoopbedrag aan u terugbetalen. Let op: de verzendkosten van de retourzending worden niet vergoed. 

Wanneer u online een aankoop doet op www.wodenstore.nl, heeft u 30 dagen de tijd om deze te annuleren, waarin u ons laat weten dat u spijt heeft van uw aankoop en het/de artikel(en) aan ons retourneert. Dit recht geldt niet voor sommige artikelen, dit wordt aangegeven tijdens het bestelproces. Het recht gaat in op de dag dat u de goederen hebt ontvangen. Als de periode verstrijkt op een feestdag, een zaterdag, de Deense Dag van de Grondwet, kerstavond of oudejaarsavond, dan wordt de periode verlengd tot de maandag daarop. In het geval dat er meerdere goederen werden besteld in één bestelling die afzonderlijk worden geleverd, of dat een product in meerdere batches wordt geleverd, dan gaat de periode in bij de ontvangst van het laatste artikel.


Ga na ontvangst zo met de goederen om dat u slechts de staat ervan, de eigenschappen en de werking ervan kunt vaststellen. Als u gebruik wilt maken van het retourrecht, moet u dit binnen 30 dagen na ontvangst ondubbelzinnig per e-mail kenbaar maken.

Retourzendingen

Als u spijt hebt van uw aankoop, moeten de goederen worden geretourneerd naar:

RETOURADRES

Prime Cargo A/S
T.a.v.: Retour/WODEN A/S
Norager 28
6000 Kolding, Denemarken

E-mailadres: info@woden.com

 

Zorg ervoor dat de goederen in de retourzending goed verpakt zijn. U bent verantwoordelijk voor het pakket/de goederen totdat wij dat/die ontvangen. Bewaar daarom het ontvangstbewijs en traceringsnummer. Wanneer u spijt heeft van uw bestelling, moet u de retourkosten van het pakket betalen.

BELANGRIJK
Schrijf met grote letters ‘RETOURPAKKET’ op de doos/het pakket.

We verwachten dat u (een) retourartikel(en) zo snel mogelijk verzendt nadat u daarover een bericht hebt verstuurd, en u moet het/ze binnen 30 dagen retourneren.

Wij accepteren geen pakketten die onder rembours zijn verzonden.

Documentatie van uw aankoop en retourformulier

U moet een kopie van de orderbevestiging of een ander bewijs van uw aankoop bijvoegen. Bovendien wordt de verwerking vergemakkelijkt als u een ingevuld retourformulier bijvoegt.

Restituties

Wanneer we de goederen ontvangen, controleren we deze en krijgt u het bedrag terug dat u bij aankoop aan ons hebt betaald (inclusief transportkosten). Het bedrag wordt altijd overgemaakt naar dezelfde rekening als waarmee u de aankoop hebt betaald. Als u bijvoorbeeld hebt betaald met een kaart, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort naar de betaalkaart die u hebt gebruikt voor de aankoop.

OPMERKING: U kunt uw aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk kwijtraken. Dit gebeurt wanneer schade is ontstaan aan het product doordat:

- u de goederen in gebruik hebt genomen;

- de goederen zijn beschadigd terwijl u er verantwoordelijk voor was;

- u anders met de goederen bent omgegaan dan nodig was om hun staat, eigenschappen en werking vast te stellen;

- u niet voldoet aan de voorwaarden voor het herroepingsrecht wat betreft verzegeling, producttype, enz.

Retourrecht op gebruikte artikelen

Er geldt een retourtermijn van 14 dagen voor artikelen die u hebt gebruikt. Als het artikel is gebruikt, kan het nog steeds worden geretourneerd. Als consument heeft u het recht om de goederen in ‘ogenschouw’ te nemen, wat hetzelfde recht is als dat van toepassing is op een aankoop die wordt gedaan in een fysieke winkel. U mag de goederen na ontvangst alleen op zodanige wijze gebruiken dat de vorm, de eigenschappen en de werking ervan gehandhaafd blijven. Als het product wordt gebruikt, kunt u de aankoopprijs mogelijk slechts deels of in het geheel niet terugkrijgen. De klant dient eventuele afwaardering van het artikel te betalen. We behouden ons het recht voor om het artikel te waarderen op basis van wat we kunnen krijgen in een wederverkoop.

Klachten - als er iets mis is met het product

Uw aankoop valt onder de wetgeving betreffende consumentenbescherming, inclusief bijbehorende regelgeving. Dit houdt in dat de consument een garantie van 24 maanden heeft en dat deze een defect product kan laten repareren of vervangen, het aankoopbedrag terug kan krijgen of een korting kan krijgen, afhankelijk van de specifieke situatie. Natuurlijk is het daarvoor vereist dat de klacht gerechtvaardigd is en dat het defect niet is veroorzaakt door een verkeerd gebruik van het product of andere schadelijke gedragingen.
In januari 2016 is er nieuwe wetgeving aangenomen met betrekking tot de wetgeving voor consumentenklachten. Ons advies is om altijd contact op te nemen met ons om klachten af te handelen. Maar mocht er sprake zijn van een geschil dat we niet kunnen oplossen, dan verwijzen we u naar de homepage van de Europese Commissie voor onlinegeschillenbeslechting > http://ec.europa.eu/consumers/odr/

U moet binnen een “redelijke termijn” contact met ons opnemen

Nadat u een defect hebt geconstateerd moet u binnen “redelijke termijn” een klacht indienen. We raden u aan zo snel mogelijk te reclameren, en binnen twee maanden nadat het defect is ontdekt. U kunt een klacht indienen door contact met ons op te nemen via e-mail: info@woden.com. Afhankelijk van de specifieke situatie ontvangt u verdere instructies..

Het product moet worden verzonden naar:

RETOURADRES

Prime Cargo A/S
T.a.v.: Retour/WODEN A/S
Norager 28
6000 Kolding, Denemarken

E-mailadres: info@woden.com

 

Wanneer u het artikel retourneert, moet u tegelijkertijd zo gedetailleerd mogelijk aangeven wat het probleem is. Maak daarbij gebruik van ons klachten-/retourformulier. Dit is geen vereiste, maar het maakt ons werk eenvoudiger waardoor de klacht sneller kan worden verwerkt.

Bij een gerechtvaardigde klacht vergoeden wij de redelijke vervoerskosten

Als de klacht gerechtvaardigd is, vergoeden wij de kosten die u in redelijkheid hebt gemaakt om het product naar ons terug te sturen. Anders komen alle vervoerskosten voor uw rekening, inclusief de kosten die wij maken voor het retourneren van het artikel na het onderzoek. Vergeet niet om het product altijd goed te verpakken en om een ontvangstbewijs voor verzending te vragen. U bent verantwoordelijk voor het pakket/de goederen tot de ontvangst door ons. Bewaar daarom het ontvangstbewijs en traceringsnummer.

Opmerking: Wij accepteren geen pakketten die onder rembours zijn verzonden of onder soortgelijke voorwaarden.